The City of Kissimmee’s CRA will open its Commercial Property Improvement Program (CPIP) on Thursday, February 10, 2022. This grant program is part of Operation Business Boost, a City Commission initiative that serves as a stackable business assistance and growth program to further help entrepreneurs recover from the economic impact caused by the COVID-19 pandemic.

The CPIP applications are for businesses within the CRA districts that need improvements, including installing Fire Suppressant Systems, Grease Traps, Exterior Rehab, New door/windows, and exterior lighting.

“The business community is crucial to the vitality of the City of Kissimmee. The Community Redevelopment Agencies are excited to provide the assistance businesses need to thrive and grow,” said the City’s Community Redevelopment Agencies Manager, Samia Singleton. 

The Commercial Property Improvement Program (CPIP) is a reimbursable, 50/50 matching grant of up to $25,000 in funds for improvements to commercial properties within the CRA boundary. CPIP will encourage rehabilitation, preservation, and modernization of commercial buildings, improving the community’s aesthetic, increasing property values, and attracting additional investment in the City.

To learn more about the CRA grants, visit www.kissimmee.gov/cra.


 Agencia de Reurbanización de la Comunidad de la Ciudad de Kissimmee Abrirá el Programa de Mejora de la Propiedad Comercial

Las Agencias de Reurbanización de la Comunidad (CRA por sus siglas en inglés) de la Ciudad de Kissimmee anuncian la apertura del Programa de Mejora de la Propiedad Comercial (CPIP por sus siglas en inglés) el jueves, 10 de febrero de 2022. Este programa de subvención es parte de la Operación de Impulso a los Negocios, una iniciativa de la Comisión de la Ciudad que sirve como un programa de asistencia y crecimiento empresarial para ayudar aún más a los empresarios a recuperarse del impacto económico causado por la pandemia del COVID-19.

Las solicitudes del CPIP son para los negocios dentro de los distritos del CRA que necesitan mejoras, incluyendo la instalación de Sistemas de Supresión de Incendios, Trampas de Grasa, Rehabilitación Exterior, Nuevas puertas/ventanas, e iluminación exterior.

“La comunidad comercial es crucial para la vitalidad de la Ciudad de Kissimmee. Las Agencias de Reurbanización de la Comunidad están entusiasmadas de proporcionar la asistencia que las empresas necesitan para prosperar y crecer”, dijo la Gerente de las Agencias de Reurbanización de la Comunidad, Samia Singleton.

El Programa de Mejoras a la Propiedad Comercial (CPIP) es una subvención reembolsable, 50/50, de hasta $25,000 en fondos para las mejoras de las propiedades comerciales dentro de los límites del CRA. El CPIP fomentará la rehabilitación, preservación y modernización de los edificios comerciales, mejorando la estética de la comunidad, aumentando el valor de las propiedades y atrayendo inversiones adicionales a la Ciudad.

Para obtener más información sobre las subvenciones del CRA, visite www.kissimmee.gov/cra.